Основні нормативні документи, що регламентують діяльність методичного кабінету:
Наказ МОН України від 16.04.2018 №372 "Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти"
Методична робота в дошкільному навчальному закладі проводиться за двома основними напрямками:
1. Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми).
2. Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.
Основними компонентами змісту методичної роботи є:
- отримання знань педагогами
- вміння їх реалізувати на практиці
- наявність результативності в педагогічній роботі
- створенняумовдлябезперервноговдосконаленняфахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:
- Cистема навчання елементам самоаналізу, самоконтролю;
- Tворчі групи;
- Cемінари - практикуми;
- Колективні перегляди занять;
- Сучасна Академія батьків;
- Консультації.
Функції методичної служби ДНЗ
Інформаційна:Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.
Навчальна:Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.
Контрольно-діагностична:Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.
Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)
Організаційна:Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.
Дослідницька:Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду .
Комунікативна:Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.
Виховна:Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, прояв любові та розуміння.
Сучасні вимоги до методичної роботиу дошкільному навчальному закладі
Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.
Методична робота в ДНЗ - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу– є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Методична службавиконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:
- забезпечення професійною інформацією;
- організація методичної й науково-дослідної роботи ДНЗ;
- підтримка експериментальної роботи педагогів в ДНЗ;
- діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;
- організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
- допомога педагогам в підготовці до атестації;
- організація підвищення кваліфікації;
- допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
- виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
- участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
- виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
- допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
- методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.
Методичне забезпеченнянавчально-виховного процесуносить безперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і включає широкий набір видів, форм і змісту діяльності.
Навчально-методичне наповнення методичного кабінету відповідає таким вимогам:
- інформативність та змістовність;
- перспективність;
- науковість;
- доступність;
- сучасність;
- естетичність;
- системність;
- конкретність;
- задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.
Для забезпечення вільного пошуку педагогом необхідних навчально-методичних матеріалів вихователь-методист систематизує інформаційний та дидактичний фонди методичного кабінету і створює картотеку, завданням якої є допомога педагогам у підборі необхідного матеріалу чи літератури. Кожна картотека містить бібліографічний опис – сукупність відомостей про матеріал, який зберігають у кабінеті.
Завдання методичної служби дошкільного навчального закладу відносно окремих педагогів:
- підвищення рівня володіння педагогічними знаннями;
- вивчення й використання у своїй професійній діяльності сучасних педагогічних технологій, методик, прийомів і способів успішного навчання й виховання;
- мотивація педагогів до інтересу, потреби у формуванні й удосконаленні вміння займатися творчою педагогічною діяльністю;
- підвищення рівня педагогічної майстерності, у тому числі і педагогічної гнучкості;
- створення умов і сприяння щодо потреби у самоосвіті;
- підвищення рівня психологічної готовності та інформаційної оснащеності вихователя;
- формування й розвиток стійких моральних і професійних поглядів і цінностей;
- вивчення й використання на практиці сучасних способів діагностування успішності розвитку дошкільника, форм, методів і прийомів організації серед дітей дошкільного віку саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення;
- підтримка й супровід педагогів, що розробляють і реалізують авторські програми, методичні рекомендації, посібники;
- інформаційне забезпечення педагогів.
Завдання методичної служби щодо роботи з педагогічним колективом;
- узгодження понять, цінностей, вироблення єдиної педагогічної позиції;
- збереження й підтримка традицій, що не вичерпали себе;
- сприяння створенню й підтримці творчого, конструктивного педагогічного середовища;
- робота з батьками;
- організація та педагогічна й змістовна підтримка інноваційної діяльності педагогів;
- використання різноманітних стимулів, способів і організаційних рішень для підвищення кваліфікації педагогів;
- створення умов для формування, розвитку, об'єктивної оцінки й широкого використання передового педагогічного досвіду;
- організація, стимулювання, сприяння суспільно-педагогічної діяльності педагогів.
Найважливіші напрямки методичної роботи - організаційно-методична, екпериментально-методична – можуть успішно розвиватися за умови здійснення:
- проблемно-діагностичного підходу (виявлення проблеми, з’ясування причин виникнення, шляхи подолання);
- організації та управління успіхом (безперервний процес впливу на якість і результативність педагога, групи або колективу в цілому для найкращих результатів з позиції досягнення поставленої мети. "Управляти - означає вести підприємство до його цілей, використовуючи максимальні можливості з усіх відомих ресурсів" Г. Файоль. Процес управління передбачає узгоджені дії, котрі й забезпечують в кінцевому рахунку здійснення загальної мети або набора цілей);
- зустрічного планування (знизу нагору, узгодження запитів і потреб з вимогами);
- стимулювання в процесі й за результатами діяльності (словесне, письмове);
- індивідуального проектування (використання різних методик, поєднання системного підходу, діяльнісного, середовищного, особистісного підходу;
- реалізації принципу педагогічної підтримки, наставництва (спеціально організована робота, з боку недосвідченого педагога вона спрямовується на усвідомлення особистого ставлення до професії і прийняття професійного вибору через самосприймання; з боку інших учасників освітнього процесу – наставника, співробітників, батьків – вона полягає у наданні молодому вихователю систематичної різнопланової підтримки).
Атестація педагогічних працівників ЗДО 27.03.2024 р.
Педагогічна рада №3 від 24.02.2024 " Формування художньо-мовленнєвої компетентності як складової мовленнєвої компетентності дошкільників"
Семінар - практикум від 20.02.2024 "Організація проектів громадянсько- патріотичного змісту в різних вікових групах"
Теоретично-практичний семінар від 12.01.2024 "Особливості виховання патріотизму у дошкільників"
Посібник "Атестація педпрацівників"
Педагогічна рада №2 "Формування соціально-громадянької компетентності у дошкільників в умовах сучасного ЗДО" 24.11.2023
Семінар - практикум від 27.10.2023 "Національно-патріотичне виховання - обов'язкова умова формування життєвої компетентності особистості"
Тренінг з техніки "Прогресивна м`язова релаксація за Джейкобсоном"
Семінар-практикум від 15.09.2023 «Цифрові застосунки для дистанційної освітньої діяльності»
Педагогічна рада №1 від 31.08.2023
"Організація освітнього процесу в ЗДО в 2023-2024 навчальному році в контексті сучасних вимог воєнного стану "
Атестація педагогічних працівників у ЗДО в 2022-2023 н.р.
Педагогічна рада №4 30.05.2023
"Підсумки роботи ЗДО у 2022/2023 навчальному році"
Педагогічна рада №3 22.02.2023
"Гра як джерело розвитку дошкільників"
Педагогічна рада №2
"Виховання свідомого громадянина з почуттям патріотизму та поваги до суспільно -державних цінностей. Правове виховання дошкільників"
Міжнародний день боротьби з корупцією
Педагогічна рада №3, 26.02.2021
"Розвиток екологічної свідомості у дошкільників. Формування сталих світоглядних орієнтирів особистості"
Семінар практикум "Мова рідна, слово рідне"
Педагогічна рада №2, 27.11.2020
"Сучасні підходи щодо удосконалення культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патриотичних почуттів"
Теоретично-практичний семінар "Мовлення - особлива форма життєдіяльності дитини"
Виробнича нарада "Щодо проведення Міжнародного дня боротьби з корупцією", 10.12.2019
Педагогічна рада №2, 29.11.2019
"Патріотичне виховання особистості в умовах сучасного дошкілля"
Педагогічна рада №1, 30.08.2019
"Про підсумки діяльності в 2018/2019 навчальному році та завдання педагогічного колективу щодо підвищення0кості освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році"
Коментарi